lördag 23 april 2016

Min resa

Jag har länge känt sug efter att få börja att blogga igen, bloggar iofs mycket på teckensomstod.blogspot.se 
Men att få blogga om mig och mitt liv, sedan kanske jag inte vill dela med mig av allt som händer i mitt liv. Har nu i en veckas tid funderat och funderat på hur denna blogg skulle vara. Skulle den handla om inredning, pyssel och scrapbooking, träning, mat, livet, barn. Ja tankarna var många. 
Vilket bloggfamilj skulle jag gå under o.s.v. Men det fick bli mitt blogg namn jag haft en tid. 
Rensade bort alla gamla inlägg för att börja på en ny kula när jag kom på vad jag ska blogga om. 

Jag ska blogga om renovering och inte vilken renovering som helst utan renovering av mig själv.

I september 2014 blev jag mamma till mitt första barn Walter, under den graviditeten gick jag upp ca 15 kg. Ställde mig aldrig på vägen efter sista mvc besöket. Då vågen hemma hade blivit "vattenskadad"
Nu på måndag den 25/4 2016 har jag beräknad BF till min kommande guldklimp. För tillfället ligger jag på 14,5 kg viktökning. 

Efter min första graviditet tänkte jag, yes jag ska bli den där vältränade morsan som det inte syns att hon har varit gravid och så vidare. Den mamman kom aldrig, det är så svårt att förstå att amning och CHOKLAD. kan vara så gott. 
Iaf hade jag lånat boken träning för nyblivna mammor av min syster (som ännu inte fått tillbaka den ännu). Men jag använde den aldrig då jag kom på den efter 4 månader från BF om det är en hel del grund arbete som man ska lägga innan. Så det fallerade och boken samlade damm.

Men ikväll har jag dammat av de. Och läst inledningen igen och denna gång är jag med från start.
Så denna gång känns det som jag kommer att lyckas. Sedan har jag även min fantastiska syster som hade oturen och lägga på sig extremt mycket under hennes graviditeter. Hon har nu gjort en fantastisk resa och är en stor, stor STOR förebild att se upp till och ta stöttning i, i min kommande resa. 
Hoppas ni vill vara med och följa resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar